måndag 7 december 2009

Hello...

Nu är jag tillbaka.. kul att höra att ni saknar mina inlägg ;)

Förra veckan hann jag inte med någonting av det som jag ville egentligen. Vi fick reda på att våran pappa fick plats på ett särskilt boende. Så på en vecka flyttade min bror och jag hans saker och möbler och gjorde det hemtrevligt så att han inte kom till ett tomt rum. Så ifredags fick han flytta in och kände väl igen några saker iallafall. Nu känns det som att man får pausa lite.
Vi hade en liten tjejträff idag redan på dagen. Vi hade en liten julklappsbyte och då fick jag dessa fina siffror till adventsljusen. Då kände jag genast att inspiretionen kom tillbaka...Var förbi majasrum och handlade det fina fatet och la lite spansk mossa och ljus som jag hade hemma. En liten bit ståltråd med pärlor från förra året och givetvis de söta flugisarna. Tog bara band på två av ljusen tyckte att det räckte så. Så nu först är min adventljusstake klar. Ja det är ju bara andra advent.. hi hi .... Bättre sent än aldrig.


Var på en tygaffär här i närheten och hittade denna monogram som jag verkligen blev kär i, gillar verkligen det röda mot det vita. Den gardinkappan som de hade var ju så fin men alldeles för tunt tyg. Så då blev det ett kuddfodral istället.

Den här gardinen blev det isället. Köpte den förra julen men satte aldrig upp den. Ser ni likheten??


Dessa söta skyltar köpte jag med. En satte jag i min mosskrans som jag knåpade ihop i söndags. Nu var det för mörkt att fota den får göra det i dagsljus. Den andra satte jag på julklappen som jag bytte bort idag.
















2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vilken julinspiration.
    Ang din fråga på min blogg så är det en julstämpel från Inkido som jag använt.

    Ha det bra,
    Anncia

    SvaraRadera
  2. SÅ fint med det juleröda och visst är kudden fin...fanns skyltarna där oxå...himla rara, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera

Hej
Va roligt att du lämnar en kommentar, nu blir jag glad.
Har du en blogg så kommer jag och hälsar på hos dig med.