söndag 26 juli 2009

Veckan som gått

Har inte hunnit med så mycket på bloggfronten i veckan men här kommer lite bilder från våra små utflykter som jag gjort med barnen.

Hällristningarna har vi inte kikat på , på flera år. De är väl för nära... Vi tog en liten picnic där och njöt av en solig em. Vill ni veta mer, Klicka HÄR!!!


Sedan var vi i Folkets Park och lekte lite i den lilla staden. Här anordas det trafikskola för barn varje höst. Gulliga små hus..allt i mini storlek.
Mitt lilla projekt.... Detta skåp stod i matkällaren, grönmålad som väggarna men denna sida stod mot väggen så de hade inte målat där.
Nån som vet vad det är för skåp? Benen är ju lite snirkliga, det har varit två lådor längst ned och två dörrar.

Vi tänkte slänga ut det men sen såg ju mina små pysselögon att jag kanske kan förvara mina pyssel i detta skåp, lite vit färg, kanske hyllpapper på bakre väggen. kanske en vajer med fint tyg som draperi??




Ovansidan är "originalgrön" sedan har jag börjat måla innan jag fotade....man är ju så ivrig. men nu har jag målat 2ggr. får se om det räcker.



Idag har vi varit i "Sörmlands pärla" bilder kommer en annan dag....

Kram på er.

Heidi



2 kommentarer:

  1. Välbekanta bilder...tror du inte detta skåpet har haft dörrar...ingen aning ..ser juut som ett stort skåp för linne...titta in i moron och pröva lyckan...många vinster att vinna..far iväg till Värmland i morgon och är hemma i stan ikväll, ha det gott kram

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!
    ...Fint gammalt skåp....ännu finare med färg..hi hi.
    Måste ses snart.
    Kramen Mamsing

    SvaraRadera

Hej
Va roligt att du lämnar en kommentar, nu blir jag glad.
Har du en blogg så kommer jag och hälsar på hos dig med.