tisdag 14 juli 2009

Blommor i trädgården

Plockade lite lavendel. Har inte så mycket ännu, måste ju njuta av dem ute också. La dem sedan i garderoben. mmm...doftar gott. I den söta glaskupan från House Doctor ligger söta hjärtan jag gjorde i höstas av gips.
Liten rufsig vallmo...de är så söta.

Två rosa Buskrosor som jag fick ifrån trädgårdsskolan som jag gick 2004-05.De skulle byta ut dem och jag kunde inte slänga dem....
Planterade mörklila salvia framför dem i höstas men den är inte så stor än.
Nästa sommar kanske.
...och nyplockade jordgubbar i den fina jordgubbsskålen.
Har ett "litet" målnings projekt på gång. Före efter bilder kommer.
Fyndade lite fina sommriga saker idag.
Kramizar till alla, speciellt till min goa vän mamsingen som läser och kommenterar!









2 kommentarer:

  1. Här är jag...har just lämnat Peking och har varit hemma och jobbat och tittat på en prästgård..men tror att det var alldeles för mkt att göra åt husen,
    ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen...du är bäst...
    Snart har jag 2 veckor ledigt med familjen, först en tripp till Yasuragi-SPA...JIHUU. Sedan ut med båten...........LÄNGTAR.......
    Du är så himla duktig och pysslig du. Jordgubbarna ser smarriga ut.
    Kramelikram till dig från mig, Mamsing

    SvaraRadera

Hej
Va roligt att du lämnar en kommentar, nu blir jag glad.
Har du en blogg så kommer jag och hälsar på hos dig med.