fredag 31 juli 2009

Blommor i trädgården

Vit bolltistel en favorit hos mig och även hos de små bina..
Har även den blå sorten men den blommar inte än.

Hostan/Funkian är också en favorit i "min" trädgård.
Den finns ju i jättemånga olika varianter och jag har nog närmare 10 olika, har tappat räkningen..
Blommorna är fina även om man odlar dem förbladverket.
Klematisten är finast när de första blommorna blommar, eller knopparna.
När de sedan regnar på dem blir de så tråkiga.
Den här sorten "Jackmanii" fanns redan när vi flyttade hit.
Minirosorna är ju så söta.
De måste man ju plantera ned efter de har blommat klart inomhus, så man får njuta av dem ett tag till.
Det har blivit 3 små söta buskar. Men iår verkar bara denna vilja blomma.
Ringblommor är riktiga torparblommor även om vi inte har något torp.
Lyser som solar i rabatten.














2 kommentarer:

  1. SÅ är man hemma igen då...:) huset fullt av prylar som det ska tas hand om...härliga blomsterbilder från din täppa ..ha en skön helg, härlig sommardag vi har idag...kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen
    ..håller med dig om bolltisteln..min favvo också!
    ...Solros mé.
    Må så gött Mamsing

    SvaraRadera

Hej
Va roligt att du lämnar en kommentar, nu blir jag glad.
Har du en blogg så kommer jag och hälsar på hos dig med.