torsdag 17 september 2009

Höstbilder

Efter en liten runda i trädgården idag, så var jag tvungen att norppa in denna fina ros.
Fick den lilla söta rosa krukrosen av en klasskompis när jag jag hade fått Lisa, ja för 3 år sedan.
Trodde nog inte att den skulle ta sig men den som väntar....Känner ni doften?? ner med näsan i skärmen.... hi hi


Lite konstigt att de blir så stora blommor av en miniros..



Lite av det som våran trädgård erbjuder, den här tiden av året. Våra underbara päron som är som bäst när de är lite knapriga.




Lite körsbärstomater, ja de flesta slinker ner direkt i munnen.mmm..goda...




.....och sist men inte minst svarta otroligt goda björnbär. Lisa var alldeles lila om både fingrar och tunga efter att ha mumsat i sig en liten skål.



Kramiz..

2 kommentarer:

  1. mmmmmm........vad gott det är........päronen kan jag varmt rekommendera..mums och tack!!
    kram maarit

    SvaraRadera
  2. Hei! Jeg fikk det søte hjertet i posten i dag. Det var virkelig pent laget. Min datter på 6 spurte straks om å få låne det på sitt rom. Det skal hun få - men jeg vil ha det tilbake igjen til jul - da skal det henge her på kjøkkenet.

    Mine barn har ikke hatt vannkopper enda, men jeg håper det blir snart slik at de kan få bli ferdig med den ubehagelige barnesykdommen. Stakkars lille jenta di, det må jo klø noe alldeles forferdelig. Jeg vil ønske henne god bedring!

    Titter innom deg senere. Jeg har ikke vært så aktiv med bloggingen i det siste. Jeg har oppdaget at blogging fort kan oppta mye av min tid siden jeg lett blir helt oppslukt, og jeg har så mange andre syssler som jeg må bruke mer tid på..

    SvaraRadera

Hej
Va roligt att du lämnar en kommentar, nu blir jag glad.
Har du en blogg så kommer jag och hälsar på hos dig med.